Eventmarketing scoort het hoogst in onderzoek naar diverse marketingkanalen

22-10-2014 - EVENEMENTEN ONDERZOEK EVENTMARKETING - Stap voor stap krijgt Joe Pine (auteur Experience Economy) gelijk: het gaat om beleving, experience en ontmoeten. Weer een onderzoek dat de eventmarketeer als muziek in de oren zal klinken: events zorgen voor de hoogste cijfers in een research naar de inzet van diverse mediakanalen.

Het onderzoek van Brandmuscle, een Amerikaans onderzoeksbedrijf, richt zich op 'local marketing' en dus op vestigingen van multinationals en middel en groot MKB. En wat blijkt: deze bedrijven zijn het meest tevreden bij het inzetten van local events. Maar liefst 80% geeft aan (in hoge mate) tevreden te zijn over de inzet van een evenement als marketingmiddel. Terwijl het event binnen de marketingmix 'slechts' op de derde plek komt als het gaat om de meest ingezette middelen, met op 1 de gouden oude voordeelcoupons en op 2 direct mail.

Van de bedrijven die geen evenementen inzetten, zegt bijna de helft dat de hoofdreden voor die keus is, dat het organiseren van een evenement te ingewikkeld is. Tot slot zeer opvallend: ondanks de hoge mate van tevredenheid en het enorme percentage dat events inzet, reserveren bedrijven slechts 4% van hun marketingbudget voor events. Dat percentage groeit gestaag door, maar mag nog niet in de schaduw staan van de percentages die naar traditionele media gaan, terwijl daar de 'satisfaction' vele malen lager is. Wel goed nieuws: local events behoort tot de top drie van snelste groeiers, na 'community sponsorships' en 'paid search'.

>> Een interessant onderzoek. Download het onderzoek hier: de status van lokale marketing

 


>> DAG VAN HET EVENEMENT <<
Marketeer of communicatieprofessional? Meer weten over de kracht en de mogelijkheden van events? Kom naar de Dag van het Evenement, met sprekers over Contentmarketing en Events, C2B en Events, de ROI van Events en aansprekende merken die vertellen over hun keuzes en de impact van events. www.dagvanhetevenement.nl

>> Eventbedrijf? Ook u kunt aanwezig zijn op de Dag van het Evenement. Meer weten?

Bron: Brandmuscle.com

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

Lid worden? Waarom?

•  Toegang tot alle evenementen van EventBranche
•  4 keer per jaar het EventBranche Magazine
•  4 keer per jaar een kennisdossier
•  Plaats jouw eigen nieuws
•  Korting op het plaatsen van vacatures
•  Bedrijfsvermelding op www.evenementorganiseren.nl.
En nog veel meer

EventBranche supporting partners