Budgetten bedrijfsuitjes stijgen, maar moeten passen binnen eventmarketing

22-09-2016 - EVENEMENTENBUREAU BEDRIJFSUITJE - De invoer van de nieuwe werkkostenregeling is en blijft een terugkerend onderwerp. Wat zijn de merkbare effecten hiervan, is er een veranderende vraag vanuit de opdrachtgever en hoe zit het met de budgetten voor bedrijfsuitjes? 11 organisatoren, gespecialiseerd in bedrijfsuitjes, geven antwoord.

Na de recessie hoor je opdrachtgevers nu weer over een groei in budgetten. Is dit ook merkbaar bij bedrijfsuitjes als het gaat om budget p.p. en aantallen boekingen?

Jos Pagen van Time Out Events ziet een duidelijke groei in de aanvragen: 'Bedrijven zijn een inmiddels gewend aan de WKR en weten hier mee om te gaan. De budgetten groeien ook indien de evenementen gekoppeld worden aan en inpasbaar zijn binnen de eventmarketing.’

Ook Marcel Eilering van Game Events merkt dat er rondom de budgetten voor bedrijfsuitjes meer ruimte is voor zinvolle evenementen. 'Zakelijke evenementen worden vaker gebruikt om een boodschap over te brengen. Zowel aan eigen personeel als aan relaties. Bij de personeels- en afdelingsuitjes zien wij eveneens dat er meer ruimte is om een keer weer echt wat leuks te doen. GameEvents organiseert evenementen aan de bovenkant van de markt. Wij treffen steeds vaker klanten die aangeven dat ze weer eens op zoek zijn naar iets dat ze niet elke dag doen. Daarbij accepteren ze dat kwalitatieve evenementen iets meer kosten dan de ‘dagelijkse’ uitjes.'

Edwin Postma, Pagedal: Wij merken een groei in het aantal bedrijfsuitjes, alleen dit heeft ook te maken met de effort die wij in de bedrijfsuitjes steken. Als recreatiecentrum richten wij ons namelijk met een totaalpakket van vergaderen, lunchen, teambuilding / Adventure Park en een verzorgde barbecue op deze markt en wij merken heel sterk dat deze insteek aanslaat bij bedrijven plusminus 25 personen per groep). Gezien het programma kunnen wij dan ook veelal een hoger bedrag per persoon vragen.
 


'De budgetten groeien indien de evenementen gekoppeld worden aan en inpasbaar zijn binnen de eventmarketing’ - Jos Pagen van TimeOut Events



Bjorn van Gelder van Blue Boat merkt niet per definitie een groei in het budget: 'Er is wel vaak iets meer ruimte als voorheen.' Floriaan Zwart van UIT-ZEILEN ziet dat het aantal boekingen stijgt, maar heeft niet het gevoel dat het budget daarin meegroeit. Ook Joost Frijlink van Omnivents beaamd dit: 'We merken een groei in het aantal aanvragen en daadwerkelijke boekingen. Het budget per persoon is niet zozeer veranderd.’

Jack Zuidema, Amsterdam Boat Events:
We merken duidelijk dat ten opzichte van vorig jaar er veel meer aanvragen zijn. Per aanvraag is er niet echt sprake van grotere budgetten. Klanten zijn nog steeds zuinig. Regelmatig gaan arrangementen niet door omdat het budget niet toereikend is. Ook worden arrangementen vaak uitgekleed. Broodjeslunch i.p.v. een uitgebreid buffet bijvoorbeeld.’

Giulia Vinken, Down South Events: 
Last minute is het 'keyword' op dit moment. Gasten met een groep grote van 120 personen, boeken met alle liefde een event net drie weken voor aankomst. Het schijnt een trend te zijn; qua budget hebben ze meer ruimte maar willen gasten ook meer krijgen voor hun geld. En terecht als je het ons vraagt.’
 


'We merken dat door de algehele tendens “het gaat weer beter met de economie en werkgelegenheid” de krampachtigheid van het niet organiseren van een bedrijfsuitje is verdwenen' - Ton Verbaak van WAVE citygames



Dennis Kats, Jobbeleving:
Er worden nu langzaamaan duurdere Jobbelevingen geboekt waaronder bijvoorbeeld: Graafmachine bestuurder voor een dag. Geen goedkoop uitje maar wel een erg leerzame. Het gaat de goede kant weer op.’

Jur Elders, Uitjes.nl:
In de eerste helft van 2016 merken wij dat er in verschillende branches meer budget beschikbaar is. Ook het aantal uitjes laat een stijging zien.
Een combinatie van een zakelijke ochtendinvulling met na de lunch een uitdagende, inspirerende activiteit in de middag, zorgt voor extra budget (andere beschikbare 'potjes'). Onze opdrachtgevers zien direct het positieve effect. Een goede teamspirit bevordert de productiviteit, creativiteit en ondernemersgeest van medewerkers.’

Toon Verbraak, WAVE-Citygames:
‘Moeilijk in te schatten, omdat we nu al weer 7 à 8 jaar verder zijn, veel meer concurrentie is bij gekomen en de ontwikkelingen in techniek (citygames met smartphones en tablets) niet heeft stil gestaan. We merken wel dat door de algehele tendens “het gaat weer beter met de economie en werkgelegenheid” de krampachtigheid van het niet organiseren van een bedrijfsuitje is verdwenen.’

0 Reacties

Er zijn nog geen reacties geplaatst. Reageer

Lid worden? Waarom?

•  Toegang tot alle evenementen van EventBranche
•  4 keer per jaar het EventBranche Magazine
•  4 keer per jaar een kennisdossier
•  Plaats jouw eigen nieuws
•  Korting op het plaatsen van vacatures
•  Bedrijfsvermelding op www.evenementorganiseren.nl.
En nog veel meer

EventBranche supporting partners